.

Jumaat, 6 Februari 2009

BUKALAH PINTU PAGAR !!!


Encik-encik semua,
Boleh saya bicara sebentar
Ini isu besar
Saya perlu memberi khabar
Saya sudah tidak sabar
Kulit saya gelap terbakar
Bukalah pintu pagar
Saya sudah tidak sabar
Penat bersimpuh di atas tikar
Perut pedih menahan lapar

Encik-encik semua
Walau encik berbeza dasar
Walau encik sering bertengkar
Walau hubungan terlalu hambar
Jangan kami menjadi sasar
Janganlah halang kami belajar
Kami seronok melaung ikrar
Kami asyik melihat gambar
Kami gembira bertepuk tampar
Kami leka kejar mengejar
Bukalah pintu pagar

Encik-encik semua
Bukalah pintu pagar
Kami sudah tidak sabar
Cikgu kata nak tunjuk gambar
Dua gajah bergaduh besar
Pelanduk tersepit tak boleh keluar
Kesian pelanduk, hak tercabar
Dek gajah besar yang tidak sedar

Encik-encik semua
Bukalah pintu pagar...

Nukilan hati:
Saya anak nelayan
Kuala Sungai Pinang

(Belovered Lecturer, UiTM Johor)
_____________________________________________________________________

Tiada ulasan: